Dalfsen 1 op poleposition voor kampioenschap

Dat voetbal een onvoorspelbaar spelletje is, werd op Eerste Pinksterdag eens te meer duidelijk. In de top van de Derde klasse C zijn de rollen ineens helemaal omgedraaid. SV Dalfsen won zakelijk bij Twedo (0-2), terwijl concurrent Dalen zich op eigen veld met 1-2 liet verrassen door Weerdinge. Eén speelronde voor het einde heeft Dalfsen 1 het kampioenschap plotseling voor het grijpen.

Het was een prachtige dag op het zonovergoten terras bij de kantine van SV Dalfsen. ’s Ochtends veroverden de veteranen al het kampioenschap, waardoor de sfeer er al goed in zat. In spanning werden vervolgens de ontwikkelingen bij Twedo – Dalfsen en Dalen – Weerdinge gevolgd. Via diverse kanalen werd duidelijk dat Dalfsen 1 niet in de problemen zou komen. Op slag van rust opende Erik Koedijk de score en in de tweede helft maakte Maarten Pouwels er 0-2 van.

Spannender was de situatie op sportpark ’t Grootveld. Daar had de ongenaakbare koploper Dalen alle moeite met Weerdinge, dat nog een punt nodig had om zich definitief veilig te spelen. Lange tijd stond het daar 1-1, wat voor Dalfsen voldoende zou zijn om de koppositie te heroveren. De verwarring was groot toen de ene bron vervolgens 1-2 voor Weerdinge doorgaf en de ander 2-1 voor Dalen. Dat deze wedstrijd een kwartier langer duurde dan het duel tussen Twedo en Dalfsen kwam de zenuwen ook niet ten goede. Het gejuich was groot toen eindelijk het verlossende antwoord kwam.

De selectie van Dalfsen 1 haastte zich terug naar sportpark Gerner, waar het moeiteloos aansloot bij het feestje. Het echte feest moet natuurlijk volgende week komen. Op zondag 27 mei kan Dalfsen 1 de kroon op het seizoen zetten door het kampioenschap binnen te halen. In eigen huis is EMMS om 14.00 uur de tegenstander. Bij een overwinning is de titel een feit en ook een gelijkspel lijkt voldoende. Voor het eerst in de clubhistorie kan SV Dalfsen promoveren naar de Tweede klasse.