DALFSEN 1 KAMPIOEN!

Op overtuigende wijze is Dalfsen 1 zondagmiddag kampioen geworden in de 3e klasse C. Op een stampvol Sportpark Gerner legde de ploeg een ijzersterke wedstrijd op de mat en stuurde het subtopper EMMS met 4-0 naar huis. Wat volgde was een groot feest op het veld en vervolgens bij de kantine.

Na de verrassende nederlaag van concurrent Dalen had SV Dalfsen de titelrace plotseling weer in eigen hand. Met een voorsprong van twee punten begon de ploeg aan de laatste speelronde. In een paar dagen tijd heeft een groot aantal vrijwilligers een perfect draaiboek in elkaar gezet voor het kampioensfeest. Het enige dat nog moest gebeuren was een overwinning van Dalfsen 1.

En dat lukte. Het duel met EMMS, waar Dalfsen het in de uitwedstrijd nog zo lastig had, was eigenlijk geen moment echt spannend. Vanaf het eerste fluitsignaal toonde de ploeg de juiste gretigheid en kwamen de bezoekers uit Slagharen er niet aan te pas. Het resulteerde in een aantal goede kansen en uiteindelijk ook in de openingstreffer. Op aangeven van Chiel Huisjes knikte Jeroen Kamphuis de bal prima tegendraads binnen.

Afscheid Maarten Pouwels
Op slag van rust volgde de tweede treffer. Topscorer Maarten Pouwels liet zien wat zijn grote kracht is en startte zo ongeveer op de middenlijn zijn motor. Hij draafde de volledige EMMS-defensie voorbij en bleef koelbloedig voor het doel. Het was zijn laatste treffer in dienst van SV Dalfsen. Na veertien jaar verruilt hij Sportpark Gerner voor de Adelaarshorst in Deventer, waar hij komend seizoen voor zijn kans gaat bij Go Ahead Eagles. Zijn publiekswissel in de tweede helft was meer dan verdiend.

Na de wissel van Maarten trakteerde SV Dalfsen het publiek op nog eens twee treffers. Erik Koedijk punterde de 3-0 tegen de touwen en gooide de wedstrijd definitief op slot. Terwijl langs het veld de bloemen en de kampioensschaal werden klaargezet, was het slotakkoord voor Jeroen Kamphuis. Hij tekende voor de 4-0 en krikte daarmee zijn seizoenstotaal op naar vijftien treffers. Niet veel later klonk het laatste fluitsignaal en barstte het feest echt los.

Feest
Op de tribune nam aanvoerder Sjoerd Klarenbeek zijn tweede kampioensschaal in ontvangst uit handen van erevoorzitter Jos Ramaker. Na een kort feestje op het veld verplaatste het spektakel zich naar de kantine. De vrachtwagen van Feijen was ingericht als podium, waar de spelers en staf werden gehuldigd. Interim-voorzitter Dirk Mosterman sprak de selectie toe en maakte tevens bekend dat Dabeko de komende jaren aanblijft als hoofdsponsor.

Na het officiële gedeelte ging de microfoon naar zanger Erik van Klinken die de feeststemming nog wat verder opschroefde. Naar mate de avond vorderde lieten ook de nodige SVD’ers horen over een bepaalde mate van zangtalent te beschikken. Ondertussen kon iedereen genieten van het heerlijke eten van Auberge ’t Asje en Wennemars uit Oudleusen. Met het invallen van de duisternis kwam een einde aan het feest op het sportpark, waarop een flinke groep de festiviteiten voorzette in Grand Café Het Oude Station, waar het nog lang onrustig bleef.

Tweede klasse
Dalfsen 1 gaat zich verheugen op het debuut in de Tweede klasse. Nooit eerder in de 76-jarige clubhistorie kwam de ploeg uit op dat niveau. Of het district Noord of district Oost wordt, dat is nog afwachten, maar de kans is zeker aanwezig dat de derby tegen Lemelerveld volgend jaar eindelijk weer op het programma staat.

Gedurende dag zijn foto’s gemaakt door onder andere Kristian Giesen, Eddy van der Vegt en Fred Snijder.

SV Dalfsen bedankt alle vrijwilligers, de kantinecommissie, sponsoren en spelers en staf van Dalfsen 1 voor wederom een fantastische dag!