Dalen pakt laatste strohalm in Dalfsen

Onder geweldige omstandigheden werd om 14.00 uur afgetrapt op een bomvol Sportpark Gerner. Het massaal toegestroomde publiek genoot zichtbaar van het mooie weer en de spannende wedstrijd tussen Dalfsen en Dalen.

Dalen was maar met één missie naar Dalfsen gekomen en dat was winnen. Alleen dan had men nog een kans op het kampioenschap in de derde klasse C. Dalfsen wist ook wat het haar te doen stond en dat was niet verliezen. Kortom alle ingrediënten voor een mooie en spannende voetbalmiddag.

De bezoekers begonnen scherp en fel en probeerden Dalfsen gelijk vast te zetten. Dalfsen had moeite om onder deze druk uit te komen en hanteerde veelvuldig de lange bal. De jonge en ambitieuze scheidsrechter, de heer Valkema uit Apeldoorn liet veel toe en dat was duidelijk in het voordeel van Dalen. Het eerste slachtoffer van het af en toe harde spel van Dalen was Gijs Wiltvank die na een forse charge van Dalen gewisseld moest worden voor Daan van der Vegt. Dalen bleef aandringen en dit werd in de 25e minuut beloond met een doelpunt door Dalen spits Hilko Koster. Dalfsen kwam snel met een tegenstoot waarbij Jeroen Kamphuis op aangeven van Daan van der Vegt de 1-1 binnen werkte. Vlak voor rust nog een geweldige kans voor Dalen maar de bal daalde te langzaam over doelman Mark Knol heen zodat er met 1-1 gerust werd.

Na rust een beter Dalfsen maar Dalen hield het overwicht. Ook de talentvolle Maarten Pouwels kon het verschil niet maken en bracht niet wat van hem verwacht werd. Dalen drong aan en dat leverde in de 73e minuut een doelpunt op, wederom van Hilko Koster. Dalfsen ging 1 op 1 spelen en kreeg een paar kleine kansjes maar het was de ervaren spits van Dalen, Tijmen Venhorst die de 1-3 binnen schoot in de 83e minuut. Ondanks de inzet van invaller Chiel Huisjes kon Dalfsen geen vuist meer maken en verloor het de wedstrijd waardoor de spanning weer terug is in de derde klasse C. Komende donderdag speelt Dalfsen de lastige uitwedstrijd in Gieten, aanvang 18.45 uur.