SV Dalfsen met verlies de winterstop in

Voor SV Dalfsen stond zaterdagmiddag een inhaalduel tegen DZC’68 op het programma. Omdat de wedstrijd om 14.30 uur begon en niet vervroegd kon worden werd er vanwege de invallende duisternis op het verlichte kunstgrasveld gespeeld.

Dalfsen speelde met dezelfde opzet als de laatste wedstrijden: de tegenstander het spel laten maken en zelf met snelle uitvallen proberen te scoren. De eerste helft lukte dit goed en Dalfsen bleef redelijk makkelijk op de been. Doelman Knol moest een paar keer handelend optreden, maar deed dit naar behoren.

Na de thee pakte Dalfsen de draad weer op en de tijd verstreek zonder dat er gescoord werd. DZC’68 had uiteindelijk de hulp van de scheidsrechter nodig om te scoren, want een overduidelijke handsbal van de bezoekers werd volledig over het hoofd gezin waarna het net werd getroffen. Ook de assistent was even niet bij de les geweest en dus telde de discutabele goal gewoon ondanks luid protest. De tweede goal van de Doetinchemers was er wel een zonder geurtje, een strakke voorzet werd onberispelijk binnengekopt. Dit leverde uiteindelijk ook de eindstand op van 0-2, want Dalfsen kon het net aan de Doetinchemse zijde niet meer vinden.

Dit kalenderjaar wordt er niet meer gevoetbald want de winterstop is ingetreden. De eerste wedstrijd vindt plaats op zaterdag 20 januari 2024, uit naar Sparta Enschede, aanvang 14.45 uur.