Combi-avond voor huidige en potentiele O19-junioren

De combicommissie O19-junioren organiseert op zaterdag 10 december een gezamenlijke avond voor de O19-junioren van SV Dalfsen en ASC’62 én de tweedejaars O17-junioren van beide verenigingen. In het clubgebouw van SV Dalfsen wordt gezorgd voor een gezellige afsluiting van de eerste seizoenshelft. Ook de aanwezigheid van de leiders en coördinatoren wordt op prijs gesteld.

Inmiddels is het ‘combiproject’ bij de O19-junioren bijna anderhalf jaar bezig. De oudste categorie jeugdspelers van SV Dalfsen en ASC’62 speelt sinds de zomer van 2015 in samengevoegde teams. Het was een ingreep die noodzakelijk was, gezien de teruglopende ledenaantallen in deze leeftijdscategorie. Een ingrijpende verandering als deze heeft echter wel tijd nodig. Er gaan een boel dingen goed, maar natuurlijk zijn er altijd punten die beter kunnen.

Zo’n punt van aandacht is bijvoorbeeld de overstap die spelers maken vanuit de O17 naar de O19-jeugd. Na jarenlang voor SV Dalfsen óf ASC’62 gespeeld te hebben, komen zij toch ineens in een ander team te spelen. In een nieuw tenue, met nieuwe medespelers en eigenlijk dus voor een soort nieuwe vereniging. Om deze stap geleidelijk te laten verlopen is de combi-avond in het leven geroepen. De tweedejaars O17-junioren maken op deze manier al vroeg kennis met de gang van zaken rondom de gecombineerde O19-jeugd.

Op zaterdag 10 december staat de combi-avond van dit seizoen op het programma. Om 12.30 uur speelt JO19-1 thuis tegen VVOP JO19-1, waarna om 14.30 uur het binnenprogramma begint in het clubgebouw van SV Dalfsen. Voor alle O19-junioren, tweedejaars O17-junioren en de betrokken leiders en coördinatoren wordt avondeten verzorgd. De combicommissie kijkt uit naar een mooie afsluiting van de eerste seizoenshelft.