Combi JO19-1 draait goed mee in 1e klasse

De mannen van het Combiteam JO19-1 hebben voorafgaand aan het seizoen beloofd om een wedstrijdverslag te maken. Geen verslag inleveren betekent € 1,00 per week in de teampot. Het gaat goed met de teampot. Hieronder de verslagen van de jongens die hem hebben gemaakt en ook hebben ingestuurd.

De combiteams zijn ook te volgen via Facebook, Twitter en Instagram!

23 september – KHC uit
Op zaterdag 23 september stond dan eindelijk de eerste competitie wedstrijd van de jeugdcombi JO19-1 op het programma, een uitwedstrijd tegen KHC uit Kampen. Na een vrij goede beker periode waarin Dalfsen tweede werd in een poule met Den Ham, Nieuwleusen en Vroomshoopse Boys, kon de competitie eindelijk van start gaan.

Het combiteam begon de wedstrijd enigszins onwennig, paar slordigheden, onrust aan de bal en dus veel balverlies. Na een tijdje ging het echter beter lopen bij de uitploeg, en werden er aardig wat kansen gecreëerd. De eerste goal viel uit een handig diepteballetje van Bjorn, die tegenwoordig als veldspeler te werk gaat, waarna Ole koelbloedig en onberispelijk binnenschoot. Gedurende de eerste helft kreeg ook KHC wat kansjes, maar dit leed niet tot hele grote problemen voor de Combi. Dalfsen kreeg later de kans op de 0-2. Na een goeie voorzet van links, had Bjorn de bal voor het intikken, maar hij schoof de bal echter jammerlijk naast. Later in de eerste helft was het Ole, die de ruststand na een goed schot alsnog op 0-2 bepaalde.

In de tweede helft ging Dalfsen vrolijk verder met het maken van doelpunten. Na dat Ole was neergehaald in de zestien, was het Stijn Brekveld die er 0-3 van maakte. Na deze goal was de moed KHC in de schoenen gezakt, en had Dalfsen niet meer veel te duchten van de tegenstander uit Kampen. Stijn tekende ook voor de 0-4, waarna Sam de 0-5 binnenschoot. Toen was het nog aan Ole om zijn hattrick te completeren, dit deed hij dan ook en dit betekende de 0-6. Hiermee was de eindstand bepaald.

14 oktober – ZAC thuis
De sfeer zat voor de wedstrijd er goed in, zoals altijd deed Sam vd anker de muziek. De warming-up ging goed, zoals altijd positiespel en op de goal schieten. Op 14 oktober om half 3 was de aftrap. Na een paar minuten was er een grote kans voor Zac. Verder in de 2de helft waren er over een weer van kansen. De grootste kans was rond De 30ste minuut: de paal geraakt door ole en de rebound gemist door Bas. In de 33ste minuut scoorde Bas na een assist van ole . Na veel spektakel en worstel met de bal is het 1-0 gebleven met rust.

De 2de helft is nog niet begonnen en het staat alweer 2-0, geweldige solo van Ole om de keeper en een speler die op de lijn stond waarna hij hem in de goal loopt. Rond de 60ste minuut komt steven erin voor casper. Rond de 70ste minuut wordt Bas weggestuurd door een geweldige bal van ole, Bas wordt door de keeper vol geblokkeerd en Bas krijgt een vrije trap mee en de keepr krijgt geel. Een paar minuten erna gaat Bas er geblesseerd af en Job vervangt hem. Rond de 75ste minuut komt Stijn Rota erin voor Stijn Brekveld. Het is afgelopen met als eindstand 2-0.

11 november – DOS Kampen thuis
Zaterdag 11 november stond er geen competitiewedstrijd op het programma, De mannen van Jurgen Beuwer traden in een vriendschappelijke wedstrijd aan tegen DOS Kampen, uitkomend in de Hoofdklasse. Zowaar geen sinecure en een mooie gelegenheid om te zien waar de ploeg zo vlak voor de winterstop staat. In de competitie gaat het zeker naar behoren na 6 speelronden staat de ploeg op een verdienstelijke 3e plaats.

De wedstrijd begon aan Dalfser zijde niet geheel goed, een euvel waar de ploeg wel vaker mee kampt, na enkele minuten keek de gehele defensie toe hoe de Kamper voorwaartse de 0 – 1 binnen konden werken. Dat was even schrikken , het zou toch geen grote nederlaag gaan worden vanmiddag. Daar dacht Job de Groot anders over, binnen 2 minuten om speelde hij de doelman van Kampen en schoot zeer beheerst de bal binnen, 1 – 1. Het ging snel, op het middenveld liet Sam van Anker zijn man lopen, die direct dit cadeautje aan pakte en de 1 – 2 binnenschoot. Het vervolg van de 1e helft kenmerkte zich daar slordig balverlies aan beide kanten. De rust werd dan ook bereikt met de een 1 – 2 achterstand.

De thee was nog niet helemaal verwerkt of de 1 – 3 lag achter doelman Thom Scherpenkate, vanaf rechts kon Kampen voorgeven en die werd geheel vrijstaand binnengekopt. Het duurde even voordat Ole Woltmeijer met een diagonaal schot de Kamper sluitpost kansloos liet, 2 – 3. Direct na deze aansluitingstreffer soleerde Stijn Brekveld op een weergaloze manier door de Kamper defensie en schoot zeer beheerst binnen, 3 – 3. Het combi-team rook nu misschien wel de overwinning en die kwam er bijna ook, er gebeurde nog van alles in de slotfase, de ingevallen Rens Brekveld ( uit de JO-17 ) brak op de linkerkant door en gaf een afgemeten voorzet op Bjorn de Graaff die zeer beheerst met binnenkant voet binnenschoot, 4 – 3. Een ieder dacht aan een mooie overwinning op een Hoofdklasser, echter daar dachten de Kampenaren anders over, ver in blessuretijd schoot de nummer 10 vanaf 25 meter prachtig de bal in de kruising, 4 – 4.Een nuttige oefenwedstrijd tegen een niet kinderachtige tegenstander.

Komende weken in de competitie moet er aan getreden worden uit tegen BeQuick’28 ( 14.30 uur) en vervolgens uit tegen koploper Berkum om 16.45 uur.

Primastel

Een bericht gedeeld door Combi SVD/ASC O19-1 Dalfsen (@combi_team_o19_dalfsen) op 30 Sep 2017 om 5:05 PDT