SV Dalfsen pakt tweede periode na winst op Activia

Op het winderige sportpark De Schoapenweide in Twello trad SV Dalfsen aan tegen Activia. Door de overvloedige regenval was het hoofdveld afgekeurd en werd er gespeeld op een bijveld wat het spel niet ten goede kwam. Dalfsen nam gelijk het initiatief en gaf dit de hele wedstrijd niet meer uit handen. De 0-1 kwam op naam van Erik Koedijk die een vrije trap schitterend in de kruising schoot. Voor rust vergrootte Dalfsen de voorsprong door een mooie combinatie, het was uiteindelijk Jeroen Kamphuis die scoorde.

Na rust kwam de voorsprong van Dalfsen geen moment meer in gevaar en het was wederom Erik Koedijk die met een vrije trap scoorde, 0-3. Met deze 12e overwinning op rij verstevigt Dalfsen haar koppositie in de vierde klasse H. Broekland volgt op 5 punten en nummer 3 in de ranglijst (Holten) staat inmiddels op 13 punten achterstand. Prettige bijkomstigheid vandaag was dat Holten gelijk speelde tegen Ulu Spor en dit betekende dat Dalfsen ook de tweede periode veroverde. Volgende week speelt Dalfsen uit in Haarle, de wedstrijd op Sportpark De Pastoorsmoat start om 14.00 uur.