NEO duidelijk beter dan Dalfsen

Voorafgaande aan de wedstrijd was al duidelijk dat het geen gemakkelijke middag zou worden in Borne. NEO is een sterke ploeg met een zeer lastig te passeren verdediging, de laatst vier wedstrijden wisten de Tukkers zelfs de nul te houden.

Het was dan ook NEO dat de boventoon voerde en na tien minuten wist te scoren uit een corner, even later lag de 2-0 er al in, volgens heel Dalfsen was het buitenspel maar het doelpunt telde. Toen NEO binnen het half uur op 3-0 kwam door een eigen doelpunt van Dalfsen was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.

Dalfsen kwam wel beter in de wedstrijd maar een doelpunt zat er niet in. Ook gunde de scheidsrechter Dalfsen geen penalty in de 79e minuut, in de tegenaanval wist NEO wel de 4-0 te scoren. Toen na een fout in de verdediging de 5-0 viel was het over en sluiten en vertrok het team zonder punten naar Dalfsen. De komende twee weken worden geen competitiewedstrijden gespeeld, op zondag 5 maart treft Dalfsen Rolder Boys op Sportpark Gerner.

De wedstrijd is overigens terug te zien op YouTube: