SV Dalfsen treedt toe tot ‘Groene Club’

SV Dalfsen wordt onderdeel van de ‘Groene Club’.  De Groene Club is opgericht door de KNVB en heeft als doel sportverenigingen in Nederland te verduurzamen.

De Groene Club biedt inzicht in de huidige situatie van de vereniging en deelt kennis waarmee clubs het energiepotentieel kunnen realiseren. Met die kennis kunnen verenigingen vervolgens wensen en behoeften voor het daadwerkelijk nemen van de maatregelen inzichtelijk maken.

De Groene Club denkt mee over financiële oplossingen en stelt in samenwerking met de vereniging een implementatieplan op. Zo ontzorgen ze de clubs op weg naar een duurzame sportaccommodatie.

SV Dalfsen heeft een energiescan aangevraagd bij De Groene Club. De onafhankelijke energieadviseur komt in augustus bij ons kijken naar de mogelijkheden voor energiebesparing en het opwekken van duurzame energie. De resultaten worden binnen twee weken besproken.

Er zal gekeken worden naar binnen- en buitenverlichting, regeltechniek, isolatie, verwarming, watergebruik en de mogelijkheden tot het opwekken van groene stroom.