Zo maken we de SV Dalfsen-kantine coronaproof

Per 1 augustus gaat de kantine van SV Dalfsen weer open. Om ervoor te zorgen dat iedereen hier anderhalve meter afstand van elkaar kan houden, wordt een aantal maatregelen genomen.

Hoewel bijna alles weer mag, blijft de regel van kracht dat iedereen vanaf 18 jaar anderhalve meter afstand tot elkaar moet kunnen houden. Zowel onderling als naar personen jonger dan 18 jaar. Na overleg tussen het bestuur, de kantinecommissie en de activiteitencommissie is besloten om in de kantine de volgende maatregelen te nemen om hieraan te kunnen voldoen:

– Er wordt gekeken naar de mogelijkheden om de kantine tijdelijk uit te breiden met een tent.
– Er komen looprichtingen in de kantine, waarbij bezoekers er aan één kant in gaan en aan de andere kant eruit. De looproute wordt aangegeven met bordjes en/of pijlen.
– De barkrukken worden tijdelijk verwijderd en er worden stoelen en tafels uitgehaald.
– Bij de toiletten worden desinfectiepompjes geplaatst. Ook wordt er eentje bij de ingang van de kantine geplaatst. Op/achter de bar (bij de pinautomaat) worden desinfecterende doekjes gelegd.
– Bij de eerste thuiswedstrijden wordt niet fysiek om entree gevraagd. In plaats daarvan worden enkele melkbussen neergezet waarin een gift gedaan kan worden. Op deze manier wordt contact zo veel mogelijk vermeden en is er een betere doorstroom.
– Buiten en bij het hoofdveld hangen borden van Univé met alle coronarichtlijnen.
– De oefen- en bekerwedstrijden worden gebruikt als proef om ervaringen op te doen met de maatregelen.

Het bestuur heeft de knoop doorgehakt om over te gaan op bovenstaande regels, maar doet een nadrukkelijk beroep op de verantwoordelijkheid van alle leden. Als vereniging kunnen wij namelijk een boete krijgen van 4.000 euro en in het ergste geval wordt de vergunning ingetrokken.

Samen zorgen we ervoor dat de bal weer op een veilige manier kan rollen en dat we de sportvereniging kunnen zijn die we zo graag willen zijn!