Danique Noordman vertrekt naar PEC Zwolle

Danique Noordman verruilt SV Dalfsen komende zomer voor PEC Zwolle. De 15-jarige middenvelder sluit daar volgend seizoen aan bij het beloftenteam van PEC Zwolle Vrouwen. Zaterdag speelde ze haar laatste wedstrijd voor haar huidige team, FC Dalfsen JO15-1.

Na een korte periode bij Vilsteren begon Danique op negenjarige leeftijd met voetballen bij SV Dalfsen. Sindsdien speelde ze steevast in het hoogste selectieteam. PEC Zwolle kreeg haar al snel op de radar en de afgelopen jaren draaide ze daar al mee trainingsgroep van het CSE (Centre for Sports & Education).

Ook bij de scouts van de KNVB bleef het talent van Danique niet onopgemerkt. In april 2018 mocht ze zich voor het eerst melden bij Oranje Onder 15 en later dat jaar stroomde ze door naar Onder 16. Inmiddels heeft Danique vijf jeugdinterlands gespeeld, waarin ze één keer trefzeker was.

Na vijf seizoenen in het roodgeel van SV Dalfsen en één jaar in het groenzwart van FC Dalfsen, draagt Danique komend seizoen wekelijks het blauwwit van PEC Zwolle. Als afscheidscadeau ontving ze van haar teamgenoten van FC Dalfsen JO15-1 een ingelijst shirt met de namen van alle spelers van het team.

SV Dalfsen is trots dat Danique deze mooie stap gaat maken. We wensen haar veel succes bij PEC Zwolle!