SV Dalfsen wint ook laatste wedstrijd van het seizoen

SV Dalfsen speelde zondaag een uitwedstrijd in Valthermond en ontving bij aankomst een bloemetje voor het behaalde kampioenschap. Voor beide ploegen stond er niets meer op het spel, maar dat was niet te zien op het veld.

Valthermond startte fel en zette Dalfsen direct onder druk. Zo’n 20 minuten duurde het voordat Dalfsen hier voetballend onderuit kwam. Dalfsen speelde overigens met een aantal niet basis spelers en die deden dit niet onverdienstelijk. Halverwege de eerste helft wist Dalfsen te scoren, Stefan Jansen of Lorkeers mocht de bal eenvoudig binnen tikken. Na rust was het Jeroen Kamphuis die zijn totaalscore kon opvoeren en de eindstand op 0-2 zette.

Dalfsen kan terug kijken op een geweldig seizoen, 21 keer werd er gewonnen, 2 keer gelijk gespeeld en slechts 3 keer verloren. Lemelerveld, Heerde en Stadskanaal strijden in de nacompetitie om promotie en Erica is rechtstreeks gedegradeerd. Asser Boys en FC Assen wisten rechtstreekse degradatie te voorkomen, maar strijden nog wel in de nacompetitie om lijfsbehoud.

Op vrijdagavond 7 juni wordt voor de vertrekkende spelers van SV Dalfsen een afscheidswedstrijd georganiseerd. Tijdens deze wedstrijd wordt afscheid genomen van Chiel Huisjes, Vincent Jansen of Lorkeers en Martijn Huizing. De wedstrijd start om 19.30 uur op Sportpark Gerner.