SV DALFSEN OPNIEUW KAMPIOEN

Voor het derde jaar op rij heeft SV Dalfsen het kampioenschap veroverd. Hierdoor is promotie naar de Eerste klasse voor het eerst in de clubhistorie een feit. Na de 3-1 overwinning op SC Erica mocht de schaal zondagmiddag omhoog.

Dat het kampioenschap veroverd zou worden, daar was geen moment twijfel over, zondagmiddag op Sportpark Gerner. Welgeteld 33 seconden waren er gespeeld, toen de 1-0 tegen de touwen ging. Niek van Ringen combineerde aan de linkerkant fraai met Daan van der Vegt, bewaarde vervolgens het overzicht en stelde Sjoerd Klarenbeek in staat om de score te openen.

Ook de assist bij de 2-0 kwam van de linkervoet van Niek van Ringen. Deze van origine rechtspoot legt de balletjes tegenwoordig met links net zo makkelijk klaar en dit keer was Jeroen Kamphuis het eindstation. Met een keurige tegendraadse kopbal voerde hij zijn competitietotaal op naar achttien goals.

Het massaal toegestroomde publiek werd nog voor rust getrakteerd om meer moois. Daan van der Vegt legde twee Erica-verdedigers in de luren en knalde vervolgens onberispelijk hard raak: 3-0.

In de tweede helft deed Dalfsen het iets rustiger aan. Het bood SC Erica zelfs de mogelijkheid om de eretreffer te maken. Verder dan de 3-1 kwam het echter niet en dus was de ontlading groot na het laatste fluitsignaal. Wat volgde was een prachtig feest. Op het veld, op de tribune, rond de kantine en uiteindelijk in het dorp.

SV Dalfsen bedankt alle vrijwilligers, de kantinecommissie, sponsoren en spelers en staf van Dalfsen 1 voor wederom een fantastische dag! Meer foto’s en video’s volgen de komende weken.