Eerste puntverlies voor SV Dalfsen in Tweede klasse L

De uitwedstrijd tegen VV Heerde leverde SV Dalfsen haar eerste puntverlies op van dit seizoen. Op het kunstgras aan de andere kant van de IJssel werd het 1-1 en daar hadden beide partijen uiteindelijk wel vrede mee.

Heerde startte sterk en streed om elke centimeter gras, vaak fysiek en op het randje en hier had Dalfsen duidelijk moeite mee. Dit leverde diverse kansen op maar keeper Mark Knol hield zijn doel schoon. Na rust een duidelijk beter Dalfsen dat begon te combineren en hierdoor meer grip kreeg op de wedstrijd. Het eerste doelpunt was in de 69e minuut toch voor Heerde, Mike Bronsink rondde beheerst af en liet Mark Knol kansloos.

Even later moest Heerde, na een tweede gele kaart, verder met tien man. Dalfsen trok het initiatief verder naar zich toe en kreeg de nodige kansen. In de 80e minuut leidde dit tot een terechte penalty, toen Fernandez Pruik onderuit werd gehaald in de zestien. Sjoerd Klarenbeek faalde niet vanaf de stip en bracht de stand op 1-1. Dalfsen wilde meer en kreeg meer toen het in de 88e minuut scoorde. Echter het feest ging niet door vanwege vermeend buitenspel, het doelpunt werd afgekeurd en niet veel later klonk het eindsignaal.

Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Zuidwolde, aanvang 14.00 uur.