80-jarig jubileum uitbundig gevierd

Het 80-jarig jubileum van SV Dalfsen is afgelopen weekend groots gevierd. De kantine op Sportpark Gerner was drie dagen lang het decor van allerlei festiviteiten.

Dat begon op vrijdagavond al met een goedbezochte Petje Op Petje Af Quiz, gepresenteerd door Tom Wildvank en René Eijkelkamp. Wie waren de doelpuntenmakers in de kampioenswedstrijd van 1984? En van welke ploeg won Dalfsen 1 in 2012 in de competitie met 12-1? Dit soort vragen kregen de deelnemers voorgeschoteld.

De zaterdagmiddag stond in het teken van de reünie voor oud-leden van SV Dalfsen. De organisatie hiervan werd gedaan door Bennie Offenberg, die zo’n tachtig man had weten op te trommelen. Als kers op de taart werd Bennie tijdens deze happening benoemd tot erelid van de vereniging. Terwijl de reünie op z’n einde liep, kwam het eerste elftal terug van de bekerwedstrijd in Zwolle. Hierdoor liep het middagprogramma feilloos over in de feestavond, waarbij zanger Mannes de sfeer nog eens extra verhoogde.

Ook op zondag was het gezelligheid troef op het terras bij de kantine. Een legio oud-spelers van het eerste elftal had zich verzameld voor de jubileumwedstrijd. Onder leiding van de trainerduo’s Jeroen Booijink/Patrick Dijkstra en Harry van Hessem/Jacob Grooten lieten zij zien dat ze hun kunsten nog niet verleerd waren. Tegen het einde van de middag werd het Rad van Avontuur gespeeld en ging er een bijzondere prijs in de veiling. Een officieel Feyenoord-shirt, gesigneerd door de hele selectie, ging uiteindelijk voor 390 euro naar de hoogste bieder: Albert Huisjes.

We kijken terug op een zeer geslaagd weekend! Met dank aan: De Vrienden van SV Dalfsen, Diervoeders Feijen, de kantinecommissie, de jubileumcommissie en alle andere vrijwilligers die dit mooie weekend mogelijk hebben gemaakt!