75 jaar SVD | Dalfsenaren bij PEC Zwolle: Dennis Heitbrink

In de loop van de jaren speelden diverse spelers van SV Dalfsen bij PEC Zwole. Genoemd kunnen worden; Wim Volkerink, Floris Buitenhuis, Jeroen Kamphuis, Rob Tielbeke, Jorick Maats (nog steeds actief), Danique Noordman (nog steeds actief) en Dennis Heitbrink. Deze laatstgenoemde Dalfsenaar speelde in de seizoenen 1993-1994 en 1994-1995 bij de toenmalige FC Zwolle.

Direct na de promotiewedstrijd van SV Dalfsen in Heerde (seizoen 1992-1993) maakte Dennis de overstap naar de A-jeugd van de Zwolse Eredivisieclub. Vervolgens maakte hij de overstap naar het tweede team, maar na één seizoen keerde hij weer terug naar SV Dalfsen. Bij FC Zwolle speelde Dennis onder andere samen met Arne Slot (NAC en Sparta) en Albert van der Haar (Willem II).

“Het was een geweldig avontuur om mee te maken”, aldus Dennis. “De A-junioren Eredivisie was nog maar net door de KNVB opgericht en het was in die tijd lang niet zo professioneel als nu. We reden met kleine busjes naar onze tegenstanders, zoals Ajax, Feyenoord, PSV en Vitesse.” Zijn directe tegenstander bij Ajax was Nordin Wooter, wat Dennis nog kan herinneren is dat Nordin rugnummer 10 had een donker krullend matje in de nek. Ook de wedstrijd tegen Fortuna Sittard weet hij nog goed. “We moesten op een doordeweekse dag voetballen om 17.00 uur. In verband met de afstand en de avondspits kwamen we een kwartier voor de wedstrijd aan in Sittard. Snel omkleden en zonder warming-up het veld op. Binnen tien minuten stonden we met 4-0 achter. Daar train je dan een hele week voor.

Dennis ‘pakte’ nog wel eens een gele kaart en een krantenknipsel uit die tijd gaf aan dat hij in goed gezelschap verkeerde. Naast Dennis waren ook spelers als Rijkaard (Ajax), Atteveld (Roda JC) en Sturing (Vitesse) een wedstrijd geschorst! Ondanks dat zijn profavontuur ‘maar’ twee jaar duurde, kijkt Dennis met veel tevredenheid terug. “Ik heb in bijna alle grote stadions van Nederland gespeeld en met grote namen op het veld gestaan. Dat nemen ze me niet meer af.” Hier zijn ook zijn grootste fans het roerend mee eens. Vader Andries en moeder Gerda ondersteunden hun zoon bij nagenoeg alle wedstrijden (uit en thuis) en beleefden eveneens twee mooie jaren.

Dalfser Courant 1995

Bron: Jubileumkrant SV Dalfsen 75 jaar