Zondagschot Joren Rietman bezorgt Dalfsen overwinning in Lemelerveld

In een spannende derby heeft SV Dalfsen zondagmiddag drie punten gepakt tegen koploper Lemelerveld. Met een heerlijke knal zorgde Joren Rietman tien minuten voor tijd voor de enige treffer op Sportpark Heidepark: 0-1.

Op een zonovergoten Heidepark waren zo’n 400 toeschouwers getuige van een topper die langzaam op gang kwam. Voor rust keken beide ploegen vooral de kat uit de boom en gebeurde er weinig voor de doelen. Lemelerveld was twee keer gevaarlijk, maar doelman Mark Knol hield met prima reddingen zijn doel schoon. Aan de andere kant zag Niek van Ringen een poging over het Lemelerveld-doel verdwijnen.

In de tweede helft kwam er meer leven in de brouwerij. Zo volleerde Jasper Gerritzen van Lemelerveld de bal vlak na rust richting de kruising, maar was het Mark Knol die fantastisch redde. Daarna nam Dalfsen het heft in handen. De ploeg zette Lemelerveld onder druk en schoof verder en verder op richting het oranjewitte doel.

Joren Rietman zag na een uur spelen hoe Lemelerveld-goalie Rik Ramaker ver voor zijn goal stond. Zijn poging van een meter of 35 ging maar net over. Ook uit hoekschoppen zorgde SV Dalfsen voor gevaar, kopballen van Stefan Jansen of Lorkeers en Erik Koedijk zeilden centimeters over het doel. Lemelerveld wist daar in het tweede bedrijf weinig meer tegenover te stellen.

Het sterke spel van SV Dalfsen werd tien minuten voor tijd beloond met een treffer. Een afvallende bal belandde bij Joren Rietman, die hem perfect klaarlegde voor zijn linker. Vanaf randje zestien haalde hij verwoestend uit en zag hij hoe de bal heerlijk tegen de touwen vloog. In de slotfase ging de thuisploeg op jacht naar de gelijkmaker, maar de solide defensie van SV Dalfsen hield stand en trok de overwinning over de streep.

Dankzij deze zege staat Dalfsen nu samen met Lemelerveld op 34 punten in de Tweede klasse L. Doordat nummer drie Heerde verloor staat die ploeg nu zes punten achter de twee koplopers. Volgende week gaat Dalfsen op bezoek bij Dedemsvaart, maar voor het zover is wacht eerst een wedstrijd in de 1/16e finale van het bekertoernooi. Komende woensdag wordt om 20.00 uur afgetrapt in Oldenzaal bij de wedstrijd Quick’20 (zat.) – Dalfsen.