SV Dalfsen pakt punt tegen FC Winterswijk in enerverend duel

Terwijl de maartse buien bij tijd en wijle het speelveld teisterde speelden SV Dalfsen en FC Winterswijk een duel op kunstgras in de eerste klasse H. Het uitduel leverde voor Dalfsen nog een klein pak slaag op dus de verwachtingen waren niet al te hoog gespannen. Daarnaast ontbrak bij Dalfsen nog een aantal vaste basiskrachten met als resultaat dat het elftal van trainer Marcel Smid voorzichtig aan de wedstrijd begon.

De omstandigheden waren lastig en de vlagerige wind maakte goed voetbal bijna onmogelijk. Dalfsen probeerde het beste ervan te maken en combineerde er lustig op los. Daarnaast was Sam van den Anker in goeden doen en de verdediging van FC Winterwijk had moeite om hem in toom te houden. Zonder al teveel kansen werd de rust met een 0-0 tussenstand bereikt.

Na rust speelde Dalfsen tegen de wind in en werd het meer in de verdediging gedrongen. Winterswijk wist dit echter niet tot grote kansen om te zetten. De grootste kans was echter voor Dalfsen waarbij Ole Woltmeijer voor een leeg doel het zijnet trof. In de allerlaatste fase verkeek doelman Knol zich op een diepe bal en moest zijn fout herstellen met een overtreding net buiten de zestien. Dit resulteerde in een rode kaart en een vrije tap voor Winterswijk op een gevaarlijke plek. Reservedoelman Tuinman wist het schot te keren en het punt voor Dalfsen veilig te stellen.

Volgende week is Dalfsen vrij, op zondag 7 april speelt Dalfsen een thuiswedstrijd tegen NEO uit Borne.

Foto: Kristian Giesen