SV Dalfsen ontvangt koploper WHC op Sportpark Gerner

Komende zaterdag staat de wedstrijd SV Dalfsen tegen WHC uit Wezep op het programma, de nummer laatst tegen de nummer één van de eerste klasse H.

Naast het verschil op de ranglijst is er ook een behoorlijk verschil in voetbalbeleving. Waar Dalfsen met eigen talent zo hoog mogelijk wil voetballen, worden er bij WHC spelers van elders gehaald. Desondanks wist WHC de thuiswedstrijd in november vorig jaar nipt van Dalfsen te winnen. Tot de 70e minuut hielt Dalfsen stand maar hierna namen de Wezepers afstand.

Dalfsen is gaandeweg het seizoen steeds beter gaan voetballen en vorige week werd voor het eerst in de competitie gewonnen. WHC daarentegen staat weliswaar bovenaan, maar verloor de laatste weken van DOS’37 en Stevo. Desondanks staat de ploeg nog strak bovenaan met zes punten voorsprong op de nummer twee, DZC’68.

Zaterdag gaan we zien of Dalfsen wederom tot een stunt in staat is. De wedstrijd op Sportpark Gerner start om 14.30 uur.