Voorlopige teamindeling Combi Dalfsen/ASC’62 JO19

De voorlopige teamindeling van de gecombineerde O19-jeugd van SV Dalfsen en ASC’62 is bekend. De combicommissie is content met het feit dat komend seizoen weer drie elftallen ingeschreven kunnen worden. Hopelijk is het de opmaat voor een succesvolle afsluiting van de driejarige combipilot.

In het seizoen 2015/2016 maakten ASC’62 en SV Dalfsen een start met de gecombineerde O19-jeugd. Het leidde tot promotie van JO19-1 naar de 1e klasse, waar de ploeg afgelopen seizoen in de nacompetitie zelfs speelde voor promotie naar de Hoofdklasse. De afgelopen jaren was Jurgen Beuwer de trainer van JO19-1 en hij staat ook tijdens het seizoen 2017/2018 voor de groep.

Bij JO19-2 begint Thomas Valk aan zijn eerste klus als trainer. Hij slaagde onlangs voor de trainerscursus. Thomas wordt bij JO19-2 bijgestaan door leiders Hans Westerhof en Riewing Koster. Ook Jan Warmelink heeft zich aangemeld als vrijwilliger voor het combiproject. Hij gaat op maandagavond training geven aan JO19-3.

Vacatures
Een aantal functies is dus ingevuld, maar er staan ook nog vacatures open. Zo zoekt de combicommissie nog leiders en grensrechters voor JO19-1 en JO19-3 en een woensdagavondtrainer voor JO19-3:
– Leider JO19-1
– Grensrechter JO19-1
– Leider JO19-3
– Grensrechter JO19-3
– Trainer woensdagavond JO19-3

Zie jij het zitten om onderdeel uit te maken van het combiproject van ASC’62 en SV Dalfsen? Neem dan contact op met de combicommissie:

Jeroen Booijink – tcjeugd@svdalfsen.nl
Bert Spies – voetbalzaken@asc62.nl

De voorlopige teamindeling van de O19-junioren in het seizoen 2017/2018 vind je hier.

Toekomst

Inmiddels is duidelijk dat de combi-pilot bij de O19-junioren veel voordelen heeft opgeleverd. Het belangrijkste voordeel van de gecombineerde O19-jeugd uit zich in het gegeven dat de spelers zoveel mogelijk op hun eigen niveau kunnen voetballen. Jongens voor wie de 1e klasse te hoog gegrepen is, zijn bij JO19-2 of JO19-3 alsnog actief op hun eigen level. In het verleden kwamen deze spelers bij SV Dalfsen of ASC’62 vaak noodgedwongen in de A1.

Ondertussen staan de plannen voor een volledig gecombineerde jeugdafdeling van SV Dalfsen en ASC’62 volop in de steigers. Een stuurgroep is, in overleg met beide besturen, druk bezig met de voorbereidingen. Het streven van beide verenigingen is om vanaf het seizoen 2018/2019 geheel samen op te trekken bij de jeugd.