Voorbeschouwing VV Musselkanaal 1 – SV Dalfsen 1

SV Dalfsen 1 speelt aanstaande zondag uit tegen VV Musselkanaal 1, u zult zeggen Musselkanaal? We hebben het even op Wikipedia opgezocht: Musselkanaal (Gronings: Muzzelknoal) is een lintdorp in de Nederlandse provincie Groningen.

Het dorp telt ongeveer 6700 inwoners volgens de gemeente Stadskanaal (2014) en 6560 inwoners volgens het CBS (2013). Volgens de routeplanner is het maar liefst 80,4 kilometer rijden en trek hier maar gerust 1 uur en 2 minuten voor uit om er te komen. Overigens is het wel een club met historie, in 1931 opgericht, dus inmiddels een respectabele leeftijd van 86 jaar!

Vorige week wist Musselkanaal te winnen van HODO en mede door deze eerste overwinning van dit seizoen staat het op de 12e plaats. Dalfsen pakte vorige week de 1e periode en staat met 24 punten uit 8 wedstrijden strak bovenaan. Van onderschatting mag geen sprake zijn en Dalfsen wil haar ongeslagen status natuurlijk behouden. Kortom wie zondag zin en tijd heeft om naar het hoge noorden af te reizen is van harte welkom op Sportpark Musselkanaal aan de Parklaan 2 te Musselkanaal.