Voorbeschouwing SV Dalfsen 1 – VV Dalen 1

Komende zondag bent u van harte welkom bij het sleutelduel in de derde klasse C. Het belooft een spannende wedstrijd te worden waar nogal het een en ander op het spel staat.

Bij winst voor Dalfsen wordt een geweldige stap gezet richting het kampioenschap. De voorsprong op Dalen loopt dan op tot 7 punten, met nog 7 duels te gaan een riante situatie. Mocht Dalen winnen dan krimpt de voorsprong van Dalfsen tot nog maar 1 punt en ligt alles weer open. Bij gelijkspel verandert er niets en blijft de voorsprong 4 punten voor Dalfsen. Na Dalfsen en Dalen volgt overigens een gapend gat naar de nummer 3, op dit moment CEC. Het verschil in punten is zo groot dat niet verwacht wordt dat deze ploeg nog een rol van betekenis gaat betekenen met betrekking tot het kampioenschap.

Afgelopen donderdag maakten beide ploegen overigens geen fout tijdens het doordeweekse inhaalduel, Dalfsen won overtuigend van HODO en Dalen rekende af met Weerdinge. Het vorige duel tussen Dalfsen en Dalen was er één om niet snel te vergeten. Dalfsen kwam eerst op een riante voorsprong van 0-2 maar verloor de wedstrijd uiteindelijk met 4-3. Vandaag is de ultieme revanchemogelijkheid voor Dalfsen.

Ballensponsors komende zondag zijn de firma MEAP B.V. uit Dalfsen en Wagenmans Wonen uit Lemelerveld. Wij danken deze sponsors voor hun bijdrage aan onze vereniging en wensen ze veel succes toe in de toekomst.