Voorbeschouwing SV Dalfsen 1 – DAVO 1

Aanstaande zondag speelt SV Dalfsen een thuiswedstrijd tegen DAVO 1 uit Deventer. Op hetzelfde moment speelt concurrent Broekland een uitwedstrijd bij Be Quick Zutphen en concurrent Holten een uitwedstrijd bij De Gazelle. Alleen bij winst van Dalfsen en puntenverlies van beide concurrenten is Dalfsen kampioen. De kans is niet heel erg groot, maar met alle scenario’s wordt rekening gehouden door het bestuur van SV Dalfsen.

Dalfsen wist vorige week overtuigend te winnen van Broekland en zit in een lekkere flow. Ruim 150 Dalfsenaren waren hier getuige van. DAVO doet het minder, maar is toch een stabiele middenmoter. De uitwedstrijd van Dalfsen werd met 1-3 gewonnen in Deventer. Winst moet dus mogelijk zijn en daar gaan we dan ook wel een beetje van uit.

Ondanks dat de blessurebank van Dalfsen goed gevuld is, beschikt trainer Jacob Grooten toch nog steeds over voldoende mogelijkheden. Met name de A-jeugd is hier verantwoordelijk voor. Bijna elke wedstrijd speelt wel een aantal jeugdspelers mee in het eerste en niet zonder succes. Vorig week was Maarten Pouwels aardig op dreef en een week eerder wist Stijn Brekveld tijdens zijn debuut te scoren. Verder maakt ook Joren Rietman de nodige speelminuten en manifesteert zich inmiddels als een vaste kracht.

Wij wensen de selectie van Dalfsen succes toe en wachten in spanning af wat de concurrentie gaat doen. Zondagmiddag om 15.45 uur weten we meer….

De wedstrijdbal wordt aangeboden door de Zwolse Steenhouwerij, Schippers Bouwcenter en Erevoorzitter Jos Ramaker. Wij danken deze trouwe sponsors voor hun bijdrage aan onze vereniging.

Bestuur SV Dalfsen