TRANSFER | Vince van den Anker maakt stap naar VV Berkum

Vince van den Anker verruilt het roodgeel van SV Dalfsen voor het zwartwit van VV Berkum. Vanaf komend seizoen speelt de razendsnelle buitenspeler voor de vierdedivisionist uit Zwolle.

Vince (21) werd op vijfjarige leeftijd lid van SV Dalfsen en doorliep de volledige jeugdopleiding. In november 2019 maakte hij zijn officiële debuut in het eerste elftal, tijdens de 0-4 overwinning op bezoek bij FVC. In het thuisduel met Roden, later dat seizoen, knalde Vince in de slotfase de belangrijke 3-3 tegen de touwen.

Tijdens de afgelopen jaren ontwikkelde Vince zich tot een van de steunpilaren in de Dalfser voorhoede. In zijn laatste seizoen noteerde hij tien competitiedoelpunten: slechts negen spelers in de 1e klasse E maakten er meer.

‘De juiste stap’
Vince heeft duidelijk aangegeven dat hij het graag eens op een hoger niveau wil gaan proberen en die kans krijgt hij nu op Sportpark de Vegtlust in Berkum. Vince: “Ik denk dat dit een mooie en de juiste stap voor mij is om een niveau hoger te spelen. Dat ga ik doen bij een club in de buurt waar ik bovendien al wat jongens ken.”

“Bij Dalfsen heb ik veel geleerd. Ik ben de vereniging heel dankbaar dat ik al zo vroeg mocht wennen aan het seniorenvoetbal, omdat het verschil toch erg groot is met de junioren. Mijn mooiste moment was tegen Columbia (oktober ’21) toen ik in de laatste minuut de winnende in de kruising schoot. Dat seizoen handhaafden we ons uiteindelijk in een lastige competitie op eerste klasse-niveau.”

SV Dalfsen is trots dat Vince deze mooie kans krijgt en wenst hem veel succes bij VV Berkum!