Nipte nederlaag voor SV Dalfsen

SV Dalfsen speelde vandaag een thuiswedstrijd tegen Hulzense Boys uit Hulsen. Voor beide ploegen stond er het een en ander op het spel, Hulzense Boys heeft punten nodig om geen nacompetitie te hoeven spelen en Dalfsen wil de eerste klasse H met opgeheven hoofd verlaten.

Dalfsen begon zeer zwak aan de wedstrijd en de Boys kregen gelijk een aantal goede mogelijkheden. Ondanks goed keeperswerk van Iwan Haarman stond het na zeven minuten spelen al 0-2 voor Hulsen. Hierna werd Dalfsen wakker en gaf het beter tegenpartij. Zeker toen Joren Rietman de bal rond de middenlijn oppakte en met een geweldig schot over de keeper het doel in schoot, 1-2. Dalfsen behield het initiatief en speelde bij vlagen prima voetbal.

Na rust kreeg Hulsen uit het niets een strafschop, maar gelukkig voor Dalfsen ging de inzet net naast. Hierna claimde Dalfsen tot twee keer toe een penalty maar de leidsman ging hier niet in mee. Dalfsen zette alles op alles om een doelpunt te forceren maar verder dan een paar goede schoten van afstand kwam het niet, waardoor uiteindelijk Hulzense Boys met de volle winst naar huis ging. Volgende week zaterdag speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Achilles’12 uit Hengelo, aanvang 18.00 uur!