Dalfsen in slotfase ten onder tegen Rohda Raalte

SV Dalfsen heeft de derby tegen Rohda Raalte zondagmiddag met 1-0 verloren. De ploeg hield lang stand, maar moest in de slotfase alsnog het hoofd buigen voor de titelkandidaat. Het enige doelpunt werd in de 81e minuut gemaakt door invaller Robin Bijker.

Dat de drie punten in Raalte bleven was gezien het spelbeeld volledig terecht. De thuisploeg creëerde tal van mogelijkheden, maar paal, lat en doelman Mark Knol stonden lange tijd in de weg. Slechts een enkele keer wist Dalfsen er gevaarlijk uit te komen via Vince van den Anker en Jeroen Kamphuis. Tien minuten voor tijd viel de enige treffer van de wedstrijd; in het voordeel van Rohda.

Door dit resultaat neemt Rohda Raalte de koppositie over van SC Bemmel. Dalfsen zakt naar de achtste plaats. Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd op het programma, dan komt MASV uit Arnhem naar Sportpark Gerner. De aftrap is om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen