TRANSFER | Maarten Pouwels naar Go Ahead Eagles!

Maarten Pouwels verruilt SV Dalfsen komende zomer voor Go Ahead Eagles. Tijdens proeftrainingen en wedstrijden maakte hij voldoende indruk op de technische staf van de Deventenaren. Indien hij de medische keuring doorstaat, tekent Maarten in de Adelaarshorst een amateurcontract tot de zomer van 2019.

Maarten, die uit de voeten kan op het middenveld en in de voorhoede, speelt vanaf de F-jes bij SV Dalfsen. Hij doorliep de gehele jeugdafdeling en debuteerde in december 2016 in de hoofdmacht, uit tegen Wissel (2-5). Sindsdien is hij met zijn imponerende rushes en balvastheid een plaag voor iedere tegenstander. Met twee doelpunten had hij vorig seizoen een aandeel in het kampioenschap in de 4e klasse H, terwijl hij op zaterdagen met JO19-1 lang in de race was voor promotie naar de Hoofdklasse.

Sinds de zomer van 2017 maakt Maarten volwaardig deel uit van de selectie van Dalfsen 1. Hij ontwikkelde zich razendsnel tot een belangrijke schakel in de geoliede machine van trainer Jacob Grooten. Met veertien treffers staat hij hoog in het topschuttersklassement van de 3e klasse C en daarnaast is hij met een karrenvracht aan assists eveneens van grote waarde. Het goede spel van de eerstejaars senior viel op bij verschillende clubs in de regio. Maarten trainde de afgelopen periode ook mee bij FC Twente en kon rekenen op belangstelling van de nodige clubs uit de top van het amateurvoetbal.

“In alles beter worden”
“Ik ben sterk aan de bal, best snel en kan een mannetje passeren”, stelt Maarten zichzelf voor op de website van Go Ahead Eagles. “Daarnaast ben ik met mijn twee meter gevaarlijk in de lucht. Bij Go Ahead Eagles hoop ik in alles beter te worden. Om door te breken moet mijn techniek sowieso beter en ik wil leniger worden.”

Tijdens zijn jongere voetbaljaren was er al vaker contact met profclubs. Maarten is blij dat hij nu alsnog de stap kan maken. Maar, zo voegt hij er meteen aan toe: “Dit is pas het begin. Ik wil eerst aanhaken bij het niveau van Go Ahead Eagles. Natuurlijk zou het geweldig zijn om minuten te maken, maar dat komt later.”

SV Dalfsen is trots dat een speler, die vanaf de F-jes onafgebroken bij de vereniging actief is, deze mooie kans krijgt. We wensen Maarten veel succes bij Go Ahead Eagles!

Foto’s: Jeffrey Hurenkamp