SVZW maatje te groot voor SV Dalfsen

SV Dalfsen heeft zaterdagmiddag met ruime cijfers verloren van SVZW uit Wierden. De eerste helft hield Dalfsen nog goed stand, maar na rust was het verzet gebroken: 0-6.

Dalfsen begon zonder de geblesseerde Stefan Jansen of Lorkeers, Niek van Ringen en Rens Brekveld aan de lastige thuiswedstrijd tegen SVZW. Hierbij kwam nog dat aanvoerder Joren Rietman verhinderd was door een bruiloft. Dalfsen stond dan ook defensief opgesteld en probeerde met snelle counters het doel van Wierden te bestoken. Wierden had het lastig met deze opstelling en liep zich geregeld vast op de verdedigers van Dalfsen.

Er ontstonden wel kansen, maar doelman Mark Knol was alert en wist de doelpogingen van Wierden onschadelijk te maken. Zo af en toe was Dalfsen gevaarlijk en een schot van Sam van den Anker ging maar rakelings naast. Wierden kreeg aanzienlijk meer kansen, maar scoren lukte de zwartwitte formatie niet. De rust werd dan ook bereikt met een 0-0 tussenstand.

Wierden bleef echter haar dominante en goedverzorgde spel spelen en Dalfsen kreeg het zwaarder en zwaarder. Waar in de eerste helft de bal nogal eens goed viel voor de Dalfsenaren was het de tweede helft net andersom, het eerste doelpunt van SVZW kwam dan ook enigszins gelukkig tot stand. Maar de openingstreffer maakte meer energie los bij de gasten en het aantal kansen en de score liepen dan ook weldra op. Ook het inbrengen van routinier Sjoerd Klarenbeek bracht geen verandering in de verhouding op het veld. Wierden gaf nog eens gas bij een Dalfsen keek weldra tegen een 0-6 achterstand aan. Gezien het spelbeeld en de kansenverhouding een correcte score.

Volgende week speelt Dalfsen op zaterdagmiddag tegen naaste concurrent DOS’37 uit Vriezenveen. De wedstrijd op Sportpark Het Midden start om 14.30 uur.