SV Zwolle steelt overwinning en wordt verrassend kampioen

Onder stralende omstandigheden werd vanmiddag een belangrijk duel gespeeld in de 4e klasse H. Koploper SV Zwolle 1 kwam op bezoek bij de nummer 2; SV Dalfsen 1. Met slechts 1 punt voorsprong voor SV Zwolle was het dé mogelijkheid voor SV Dalfsen om de rollen om te draaien. Dalfsen begon sterk aan de wedstrijd en wist met vlotte combinaties kansen te creëren. Met name Jeroen Kamphuis was een plaag voor de Zwolse verdediging. Na 10 minuten wist Luc van der Vegt een afgeslagen bal van de Zwolse doelman knap tot doelpunt te verwerken; 1-0. Vanaf de aftrap wist SV Zwolle de stand weer gelijk te trekken zodat Dalfsen niet lang kon genieten van de voorsprong. Dalfsen bleef aandringen en nog voor rust zorgde Wouter Middelveen voor de 2-1 voorsprong. Na rust zette Zwolle een tandje bij om de achterstand om te buigen, hierbij werd veelvuldig de lange bal gehanteerd. Enigszins verrassend wist Zwolle uit een inworp te scoren zodat de stand weer gelijk getrokken werd. Dalfsen probeerde de draad weer op te pakken maar de doelman van Zwolle redde keer op keer. Diep in blessuretijd was het echter Zwolle dat de volle winst opeiste. Een onverwachte lange bal bracht de Zwolse spits plotseling voor doelman Nijenhuis, de droge schuiver die hierop volgde bracht een eind aan alle illusies van Dalfsen. Omdat ook Diepenveen verloor van De Gazelle was SV Zwolle plotseling kampioen van de vierde klasse H. De spelers ontvingen de felicitaties en medailles van de KNVB en bloemen van het bestuur van SV Dalfsen. Volgende week speelt Dalfsen haar laatste wedstrijd, uit tegen USV uit Nieuwleusen.

Dalfsen Zwolle 2 Dalfsen Zwolle 3  Dalfsen Zwolle 5

Dalfsen Zwolle 4