SV Dalfsen wint van WVV en stelt klassebehoud veilig

SV Dalfsen speelt ook volgend seizoen in de eerste klasse. Dankzij een 0-2 overwinning bij WVV is lijfsbehoud een feit. De laatste speeldag in de eerste klasse E was ongemeen spannend. Maar liefst vijf ploegen streden tegen degradatie en alleen bij winst was Dalfsen zeker van nog een jaar eerste klasse.

De mannen van trainer Marcel Smid begonnen dan ook zeer gemotiveerd aan de wedstrijd. De meegereisde supporters kregen een mooie wedstrijd voorgeschoteld waarbij Dalfsen op alle fronten beter was dan de ploeg uit Winschoten. Het hielp dat Jeroen Kamphuis in de 17e minuut Dalfsen op voorsprong zette want hierna ging de ploeg met nog meer vertrouwen spelen. Ondertussen waren er contacten met de andere velden en de ontwikkelingen hier waren niet ongunstig: concurrent Rolder Boys stond achter bij NEO en Gomos en Roden hielden elkaar in evenwicht. Alleen GRC stond op voorsprong tegen Jubbega, maar Dalfsen was op doelsaldo beter dan de Groningers.

Na rust ging Dalfsen verder waar het gebleven was en kwam eigenlijk niet in de problemen, WVV kwam welgeteld slechts tot één doelpoging. Toen Sam van den Anker in de 76e minuut de score verdubbelde kon het voor Dalfsen niet meer mis gaan en soepel werd de wedstrijd tot een goed einde gebracht. Uiteindelijk leverde dit een verdienstelijke 8e plaats op en speelt Dalfsen volgend jaar in een regionale eerste klasse met zowel zaterdag- als zondagteams. Germanicus en Gomos degraderen rechtstreeks en Rolder Boys en Roden zijn veroordeeld tot de nacompetitie.

Na afloop van de wedstrijd was een buffet geregeld bij Café Restaurant Het Roode Hert waarbij een zanger uit nota bene Winschoten het feest compleet maakte.