SV Dalfsen wint met overtuiging van VV Lemelerveld

SV Dalfsen heeft zondagmiddag de eerste overwinning van het seizoen geboekt. Op het eigen sportpark Gerner behaalde de ploeg een klinkende 3-0 overwinning.

Onder stralende omstandigheden speelde SV Dalfsen zondagmiddag haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Op kunstgras was tweedeklasser Lemelerveld de tegenstander en het was toch alweer ruim een jaar geleden dat beide teams elkaar troffen. Destijds in de competitie, waarbij nog volop gestreden werd om het kampioenschap. Dalfsen had toen grote moeite met Lemelerveld en wist maar net te winnen om uiteindelijk kampioen te worden.

Vanwege de hitte was de wedstrijd iets vervroegd en werd om 12.00 uur afgetrapt. Dalfsen nam gelijk het initiatief en wist met goed combinatievoetbal Lemelerveld in het defensief te dringen. Al snel kreeg Dalfsen haar eerste kans en het was Joren Rietman die de 1-0 voor zijn rekening nam. Niet veel later kreeg Dalfsen een penalty, maar de inzet van Jeroen Kamphuis werd gestopt door de Lemelerveldse Goalie. Kamphuis maakte zijn fout echter snel goed en zette met een raak afstandsschot Dalfsen op een 2-0 voorsprong.

Lemelerveld probeerde met powervoetbal het initiatief naar zich toe te trekken, maar Dalfsen bleef voetballen en combineerde zich makkelijk onder de druk uit. Ook de vele wissels waren niet van invloed op het Dalfser spel en toen Joren Rietman in de tweede helft vanaf 16 meter uithaalde stond een keurige eindstand van 3-0 in de boeken.

Dalfsen speelt komende woensdag thuis tegen derdeklasser VV Avereest, aanvang wedstrijd om 20.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen