SV Dalfsen wint in matige wedstrijd van VV Sleen

Op een winderig Sportpark Gerner moest zondag uitgeweken worden naar kunstgras. De vorst van de afgelopen week had het spelen op het hoofdveld onmogelijk gemaakt. De wedstrijd SV Dalfsen – VV Sleen was overigens de enige wedstrijd die doorging in de 3e klasse C, de overige vier wedstrijden waren afgelast.

Dalfsen begon vol vertrouwen aan de wedstrijd maar had het in de beginfase toch lastig tegen de snelle spitsen van Sleen. Doelman Knol moest gelijk aan de bak en deed dit met succes. Dalfsen speelde slordig en wist niet in scoringspositie te komen en zo sudderde de wedstrijd nog een tijdje door. Totdat in de dertigste minuut van de wedstrijd de verdediging van Sleen een foutje maakte en Sjoerd Klarenbeek dit presentje vakkundig afrondde tot een doelpunt.

Na de rust eenzelfde beeld, slordig spel van Dalfsen met veel balverlies. Ook in de 70e minuut een foutje in de verdediging van Sleen en wederom Sjoerd Klarenbeek die hiervan wist te profiteren; 2-0. Vijf minuten later ook een foutje in de verdediging van Dalfsen, zowel Koen Sloot als ook Martijn Huizing gingen onder de bal door en nu wist Sleen hiervan te profiteren, 2-1. In plaats van in paniek te raken speelde Dalfsen de wedstrijd redelijk gecontroleerd uit, eerst wist Daan van der Vegt te scoren en vlak voor het eindsignaal maakte Erik Koedijk de 4-1.

Dalfsen verstevigt met deze overwinning haar koppositie in de 3e klasse C en speelt volgende week uit tegen OVC’21 in Ommen.