SV Dalfsen wint eerste bekerduel van BWO

Het voor Dalfsen onbekende BWO was zondagmiddag de tegenstander in Hengelo. BWO staat voor Blauw Wit Oost en komt uit in de tweede klasse J.

Om exact 14.00 uur werd er afgetrapt op Sportcomplex De Noork en drie minuten later lag de bal al achter de Hengelose doelman. Joren Rietman was verantwoordelijk voor deze snelle goal maar hierna zakte Dalfsen terug in spelniveau.

BWO maakte hier gebruik van en scoorde binnen het half uur de gelijkmaker. Niet veel later kwam BWO zelfs op voorsprong, dit keer uit een penalty. Dalfsen wist echter voor de rust nog gelijk te maken, Erik Koedijk was de doelpuntenmaker. De overigens zeer sportieve wedstrijd werd na de rust voortgezet met een aantal wissels aan Dalfser zijde. Dit leidde tot meer balbezit en dreiging voor het doel van de blauw-witters. Het was Ruben Middelveen die in de 73e minuut de 2-3 voor Dalfsen scoorde en deze voorsprong werd niet meer weggegeven.

Komende zaterdag speelt Dalfsen haar tweede wedstrijd in het bekertoernooi. Tegenstander is SVI uit Zwolle, de wedstrijd op Sportpark Gerner wordt op zaterdag 5 september gespeeld om 17.00 uur.