SV Dalfsen verliest enigszins geflatteerd van TVC’28

Op een leeg en verlaten sportpark De Grote Moat in Tubbergen speelde Dalfsen onder licht winterse omstandigheden de wedstrijd tegen TVC’28.

De Tukkers namen vanaf het begin het initiatief en Dalfsen stond het eerste half uur behoorlijk onder druk. Maar verder dan een bal op de paal kwam TVC’28 niet en hierna nam Dalfsen het stokje over. Ook de aanvallen van Dalfsen resulteerden niet in een doelpunt en dus werd er met 0-0 gerust.

TVC’28 pakte na rust de draad weer op maar doelpunten vielen er in het eerste kwartier na de thee niet. In één van de uitbraken van Dalfsen leidde een overtreding in de zestien tot de overtuiging dat er een penalty gegeven zou worden, maar de scheidsrechter ging hier niet in mee en even later (54e minuut) leidde een soortgelijke actie in de zestien van Dalfsen wel tot een strafschop voor TVC’28. De penalty werd vakkundig binnengeschoten waarna TVC’28 het spel verder naar zicht toe trok.

Uit een corner werd vervolgens de 2-0 binnengekopt (68e minuut) en tien minuten later lag de 3-0 al achter doelman Knol. Dalfsen probeerde nog van alles maar verder dan een schot van Joren Rietman en een bal die van de doellijn werd gehaald kwam men niet. TVC’28 had er belang bij om het doelsaldo op te vijzelen en gaf geen gas terug. Omdat de moed bij de Dalfsenaren enigszins in de schoenen was gezonken leidde dit in de 85e en de 89e minuut tot een doelpunt. Eindstand 5-0, ietwat geflatteerd maar gezien de wedstrijd wel een terechte winnaar.