SV Dalfsen thuis tegen STEVO

Komende zondag speelt Dalfsen weer eens een thuiswedstrijd op het hoofdveld van Sportpark Gerner. Tegenstander is de Rooms Katholieke Voetbal Vereniging STEVO uit Geesteren (Twente).

Volgens onze statistieken heeft Dalfsen nog nooit een officiële wedstrijd tegen STEVO gespeeld. In dat opzicht is het een grote onbekende voor de ploeg van Jacob Grooten. Wat we wel weten is dat de Tukkers in het rood-geel spelen, iets om zondag rekening mee te houden.

STEVO is overigens een roemruchte club, opgericht in 1933 en dus inmiddels 89 jaar oud. Jarenlang speelde STEVO in de hoofdklasse, in 1994 werd hier zelfs het kampioenschap gevierd en werd het Nederlands Kampioen bij de Zondagamateurs behaald. Hierna volgden een paar mindere jaren en speelde het team een aantal jaren in de tweede klasse. Sinds 2016 komt STEVO weer uit in de eerste klasse.

Dalfsen staat momenteel één punt boven STEVO, Dalfsen heeft 8 punten uit 10 wedstrijden, STEVO dus 7 punten uit evenveel wedstrijden. Beide teams kunnen de punten goed gebruiken en dus staat er het nodige op het spel komende zondag. U bent van harte welkom om deze wedstrijd met ons mee te beleven, aanvang 14.00 uur op Sportpark Gerner.