SV Dalfsen stelt overwinning tegen AVV Columbia in slotfase veilig

Dalfsen speelde zondagmiddag onder prima omstandigheden thuis tegen Columbia uit Apeldoorn. Het weer was goed, de grasmat uitstekend en het publiek zorgde voor een lekkere sfeer op Sportpark Gerner. Het arbitrale trio werd geleid door scheidsrechter Bjorn Kuiper niet te verwarren met zijn bijna naamgenoot Bjorn Kuipers uit Oldenzaal.

Dalfsen nam brutaal het initiatief en combineerde er lekker op los. Na een balonderschepping op het middenveld speelde Joren Rietman de bal met buitenkant rechts op Sam van den Anker die de aanname combineerde met een passeeractie van zijn directe tegenstander. Precies op het juiste moment werd de bal door Sam diep gespeeld op de van eigen veld gestarte Jeroen Kamphuis die de uitgekomen doelman van Columbia omspeelde en vakkundig afrondde. De verwarring bij Columbia was groot en de volgende kans voor Dalfsen was dan ook een kopbal van een Columbia-verdediger die de bal tegen de paal van het eigen doel kopte  Columbia werd hierna wel sterker maar gelukkig stond de paal een doelpunt van de Apeldoorners in de weg. Ondanks de druk van Columbia wist Dalfsen de voorsprong vast te houden tot aan de rust.

Na de thee voerde Columbia de druk verder op, maar keer op keer hield doelman Mark Knol zijn doel schoon Ondanks dat Columbia voetballend het betere van het spel had, was Dalfsen gevaarlijker met serieuze kansen voor Daan van der Vegt en Joren Rietman. Zo’n tien minuten voor het einde wist Columbia op gelijke hoogte te komen, een strakke corner werd onberispelijk ingekopt en de wedstrijd leek hierna op een gelijkspel uit te lopen. Maar het was Vince van den Anker die in de blessuretijd vanaf rand zestien de bal snoeihard in de kruising schoot en de overwinning voor Dalfsen zeker stelde. Dalfsen staat inmiddels op een vierde plaats in de eerste klasse E en speelt volgende week zondag  de kraker op bezoek bij Rohda Raalte. De wedstrijd op Sportpark Tijenraan begint om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen