SV Dalfsen sprokkelt puntjes in thuiswedstrijden

Dalfsen speelde zondagmiddag tegen het nog ongeslagen Hoogezand. Onder prima omstandigheden en met een lekker temperatuurtje werd er om 14.00 uur afgetrapt op Sportpark Gerner.

Dalfsen nam gelijk het initiatief en kwam sterk uit de startblokken. Hoogezand liet het gebeuren en beperkte zich tot verdedigen. Maar hoe leuk Dalfsen ook speelde een doelpunt viel er niet. Hoogezand dacht hier anders over en wist enigszins onverwacht en vlak voor de pauze de 0-1 te scoren.

Met een slecht gevoel ging Dalfsen rusten, maar trainer Jacob Grooten wist zijn team te motiveren om weer fris van start te gaan. Dit had al snel resultaat en na een goed lopende combinatie wist Daan van de Vegt de gelijkmaker aan te tekenen. Dalfsen zette door en scoorde even later de 2-1 uit een corner door Joren Rietman. Dalfsen dacht even aan de volle winst maar Hoogezand scoorde even later de gelijkmaker. Beide ploegen gingen hierna vol voor de winst maar het bleef bij een gelijkspel.

Met twee punten uit vier wedstrijden staat Dalfsen op de 12e plaats, net boven FCV en GAVC. Komende week speelt Dalfsen uit tegen WVV in Winschoten, aanvang 14.00 uur.