SV Dalfsen speelt met SVBO en pakt de volle winst

Onder prima omstandigheden speelde SV Dalfsen vanmiddag één van haar beste wedstrijden van dit seizoen. Tegenstander SVBO werd op alle fronten afgetroefd en vertrok na afloop gedesillusioneerd in de bus naar Emmen: 5-1.

Vanaf het allereerste begin gingen de rood-gelen er voor en dit leidde al na 42 seconden tot een doelpunt van Daan van der Vegt. SVBO was nog maar net van de schrik bekomen of de 2-0 lag al achter de doelman, dit keer van Joren Rietman. SVBO kwam er spaarzaam uit, maar één van de uitbraken leidde tot de 2-1 na een messcherp uitgevoerde counter. Hierna was het weer Dalfsen wat de klok sloeg, de 3-1 viel nog voor rust door Jeroen Kamphuis.

Dezelfde Kamphuis zorgde ook voor de 4-1, hij rondde een lange bal van doelman Mark Knol beheerst af. De inmiddels ingevallen Sam van den Anker zorgde voor veel gevaar en na een prima slalom bracht hij Luc van der Vegt in stelling die niet faalde in de afwerking, 5-1. SVBO kwam niet meer in het spel voor en Dalfsen wist de wedstrijd beheerst uit te spelen. Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Gomos uit Norg.