SV Dalfsen proost op het nieuwe jaar

Zondagmiddag werd in het clubgebouw op Sportpark Gerner de traditionele nieuwjaarsreceptie van SV Dalfsen gehouden. Ad interim voorzitter Dirk Mosterman nam samen met een groot aantal leden het glas ter hand om te proosten op het nieuwe jaar. De opkomst was zeer goed en jong en oud genoot van een prettig georganiseerde middag.

Vanaf 12.00 uur werd overigens onder zonnige omstandigheden een gezellig rommeltoernooi gespeeld. Enkele teams speelden onderlinge partijtjes op een half veld om de eeuwige roem. Ook hier was de jeugd vertegenwoordigd en speelde een aardig potje voetbal mee.

Na de voetbal stond een kop snert en een broodje gereed in de kantine om de hongerige magen te stillen waarna om 14.30 uur de nieuwjaarsreceptie startte met een aansprekende en humoristische toespraak. In eerste instantie werd teruggeblikt op het jubileumjaar 2017. Met name de wedstrijd tegen PEC Zwolle en de feestweek met reünie en de voetbalkwis met Gertjan Verbeek werden als hoogtepunt bestempeld.

Vervolgens werd stil gestaan bij de huidige successen van het eerste team. In het jubileumjaar kampioen worden is al bijzonder maar vervolgens in de derde klasse met tien gewonnen wedstrijden bovenaan staan is helemaal uniek. Ook in de beker is het team van trainer Jacob Grooten succesvol. Op 21 januari a.s. speelt Dalfsen tegen zondag eersteklasser Alverna om een plaatsje bij de laatste 16 van de KNVB regio Oost. Jacob en zijn vrouw Ellen werden hiervoor bedankt en in de bloemetjes gezet.

De kerstbomenverkoop door de vutters is wederom prima verlopen en hiervoor werden de kartrekkers namens de vereniging hartelijk bedankt. Met een enthousiast verkoopteam en een goede kwaliteit zijn weer vele kerstbomen namens SV Dalfsen aan de man gebracht. Door de verkopers werd er nog wel even fijntjes op gewezen dat de kunstkerstboom in de kantine toch echt not-done is.

Vervolgens werd voormalig penningmeester en mede oprichter van de Vrienden van SV Dalfsen: Erik Kampman benoemd tot Lid van Verdienste van SV Dalfsen. Uit handen van de voorzitter ontving hij een oorkonde en voor zijn vrouw Dineke een grote bos bloemen.

Ook werden drie jeugdleden met een vol Jumbo voetbalplaatjesalbum getrakteerd op mooie prijzen. Tim Mosterman, Stef Lucas en Lise Grooten ontvingen een jubileumbal, SVD-shawl en wat lekkers. Ondertussen werd er volop geruild op de speciale ruilmiddag.

Na een kort filmpje werd vervolgens het laatste tribunestoeltje op Sportpark Gerner geveild. Er werd volop geboden en er ontstond een ware strijd tussen Erevoorzitter Jos Ramaker en Veteraan Gait Ekkelenkamp. Keer op keer werd er overboden en het was uiteindelijk Gait Ekkelenkamp die aan het langste eind trok.

Tenslotte was er nog een grote verloting met een 100% win kans. Diverse prijzen waren aangeboden door sponsors van SV Dalfsen zoals een massagebehandeling, een zak konijnenkorrels en diverse waardebonnen. Moe maar voldaan en voorzien van een gewonnen prijs verliet iedereen na afloop het clubgebouw.