SV Dalfsen pakt volle winst tegen HVV Tubantia

Voor Dalfsen stond zondag de belangrijke wedstrijd tegen hekkensluiter Tubantia op het programma. Na het verlies vorige week tegen STEVO wederom een belangrijke wedstrijd voor de mannen van Jacob Grooten. Waar er vorige week soms nog wat urgentie ontbrak was er dit keer de wil om te winnen.

Vanaf het begin werd Tubantia onder druk gezet en het grootste deel van de wedstrijd werd dan ook op de helft van de Tukkers gespeeld. Dit leidde in de 37e minuut tot de 1-0, de van een blessure terugkomende Erik Koedijk rondde een goed lopende aanval beheerst af. Na rust pakte Dalfsen de draad weer lekker op en liep het via dezelfde Koedijk uit naar een comfortabeler 0-2 voorsprong. Toen Joren Rietman in de 77e minuut de 0-3 op het scorebord zette leek de wedstrijd gespeeld, maar Tubantia wist in de 90e minuut nog een eretreffer te noteren.

Met deze winst stijgt Dalfsen een positie op de ranglijst en staat nu op een veilige 11e plaats, net boven STEVO, BVC’12 en Tubantia. Komende donderdag speelt Dalfsen een inhaalwedstrijd tegen BVC’12 uit Beek Ubbergen, de wedstrijd wordt om 20.00 uur gespeeld op Sportpark ’t Groothuis.