SV Dalfsen pakt punt tegen VV Heerenveen

Op een regenachtig Sportpark Gerner wist SV Dalfsen zondag een punt te pakken van VV Heerenveen. Ondanks de regen was het hoofdveld goed bespeelbaar en kon de wedstrijd gewoon doorgaan.

Het publiek had zich dankbaar op de overdekte tribune gepositioneerd en zal een leuke afwisselde wedstrijd met twee goed voetballende ploegen. Kansen kwamen er over en weer en de beste kans was voor Heerenveen met een schot op de lat. Er werd gerust met een brilstand.

Na rust een iets sterker Dalfsen maar echte kansen waren spaarzaam. Tot de 71e minuut, een diepe bal op Jeroen Kamphuis wordt keurig onder controle gebracht en deskundig binnen gewerkt; 1-0. De goal van Dalfsen was tevens het signaal voor Heerenveen om alles op de aanval te gooien en er volgende een aantal goede kansen. Net toen Dalfsen dacht de buit binnen te hebben scoorde Heerenveen uit een knappe aanval in de verre hoek. Eindstand 1-1 en hier konden beide partijen uiteindelijk wel mee leven.

Volgende week speelt Dalfsen uit tegen Roden, aanvang 14.00 uur.