SV Dalfsen pakt in slotfase overwinning op VV Lemelerveld

Onder stralende weersomstandigheden en op een perfecte grasmat werd zondagmiddag om 14.00 uur afgetrapt voor de wedstrijd SV Dalfsen – VV Lemelerveld. Het massaal toegestroomde publiek ging er eens lekker voor zitten en werd getrakteerd op een prima pot voetbal.

Het was al weer enige tijd geleden dat beide buurmannen elkaar troffen in de competitie. In het seizoen 2006/2007 werd er in de vierde klasse voor het laatst tegen elkaar gevoetbald, destijds leverde dit een 3-1 overwinning op voor de ploeg uit Lemelerveld. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst en dus trok Dalfsen ten strijde en nam brutaal het initiatief. Vlot lopende combinaties werden afgewisseld met stug verdedigingswerk en dit leidde in de 22e minuut tot een doelpunt voor Dalfsen. Pas in derde instantie werd de bal in de touwen gewerkt door Luc van der Vegt, 1-0.

Lemelerveld pakte hierna de draad op en werd gelijk gevaarlijk, een doorgebroken speler van Lemelerveld werd door Koen Sloot net buiten de 16 op onreglementaire wijze gestopt. Waar iedereen een rode kaart voor Dalfsen verwachte trok de goed leidende scheidsrechter de gele en legde de bal net buiten de 16 voor een directe vrije trap. Op weergaloze wijze werd vrije bal door Matthias Reimink in de kruising geschoten en stond de stand weer gelijk. Dalfsen was niet van slag en bleef aandringen op het doel van Lemelerveld. Na een geweldige voorbereidende actie van Jeroen Kamphuis wist Remco Hultink zich vrij te spelen en de bal in de uiterste hoek binnen te schieten. Dalfsen ging rusten met een voorsprong van 2-1.

Na rust een sterker Lemelerveld, Dalfsen kon even niet onder de druk uitkomen en in de 61e minuut leidde dit tot de gelijkmaker. Toch was het Dalfsen dat in de slotfase een paar keer gevaarlijk werd, eerst kopte aanvoerder Sjoerd Klarenbeek op de lat en even later werd ‘Man of the Match’ Jeroen Kamphuis onderuit getrokken in de 16, strafschop. Sjoerd Klarenbeek voltrok even later het vonnis over Lemelerveld en schoot de 3-2 binnen. Het had nog mooier kunnen zijn, maar een zeer late treffer van Jeroen Kamphuis werd afgekeurd vanwege buitenspel. Dalfsen staat na twee overwinningen verrassend aan kop in de 2e klasse L, een mooier cadeau had de jarige Jacob Grooten zich niet kunnen wensen.

Beide voorzitters vierden de derby met een lekkere slagroomtaart van Bakkerij van der Most!