SV Dalfsen pakt de draad weer op tegen Lettele

Na twee matige wedstrijden met vier verliespunten pakte SV Dalfsen zondag de draad weer op tegen Lettele. Trainer Jacob Grooten moest behoorlijk improviseren want maar liefst vijf basiskrachten waren geblesseerd. Gelukkig is de basis van SV Dalfsen behoorlijk breed zodat met enig denkwerk toch een sterk team op de been gebracht kon worden.

Dalfsen begon goed aan de wedstrijd en wist in de negende minuut een penalty te versieren, topscoorder Jeroen Kamphuis wist hier wel raad mee; 0-1. Lettele verweerde zich echter kranig en met pijn en moeite wist Dalfsen de 0-1 vast te houden tot de rust. Na de thee een frisser Dalfsen en direct wist Remco Hultink te profiteren van een onoplettendheid in de Letteler verdediging; 0-2.

Hierna was de ban gebroken en liep Dalfsen vrij makkelijk uit tot 0-5. Opmerkelijk was dat Jeroen Kamphuis drie keer wist te scoren en dat debutant Stijn Brekveld ook zijn goaltje wist mee te pikken. Net als Stijn speelde ook Nik Busscher zijn eerste duel in de hoofdmacht van SV Dalfsen.

Omdat concurrent Broekland verloor van Holten is het verschil tussen Dalfsen en Broekland weer vijf punten. Op maandag 17 april speelt Dalfsen uit bij Broekland, aanvang 14.00 uur.