SV Dalfsen ontvangt zondag VV Zuidwolde

Komende zondag speelt SV Dalfsen thuis tegen laagvlieger VV Zuidwolde. Het is inmiddels al weer 35 jaar geleden dat beide teams tegen elkaar aantraden in een officieel competitieduel.

In het seizoen 1983-1984 speelden beide teams voor het laatst in competitieverband tegen elkaar. In dat seizoen werd Dalfsen kampioen in de 1e klasse A met 22 wedstrijden en 35 punten (doelsaldo 43-17) en Zuidwolde eindigde toen op 2e plaats met 22 wedstrijden en 31 punten (doelsaldo 45-25). Tot zover een lesje geschiedenis.

De rood-zwarte formatie uit Zuid Drenthe wist overigens afgelopen zondag haar eerste punten te scoren tegen hekkensluiter Erica. Er werd maar liefst met 4-0 gewonnen en dat geeft de winnende ploeg vleugels. Dalfsen speelde tegen Heerde een wedstrijd met twee gezichten, de eerste helft was voor Heerde en de tweede helft duidelijk voor Dalfsen. Het was de grensrechter van Heerde die er uiteindelijk voor zorgde dat Dalfsen niet met de volle winst ervandoor ging want de winnende treffer in de 88e minuut werd door zijn toedoen alsnog afgekeurd.

Zondag kan de winterjas weer uit de kast want na een lange nazomer wordt het dit weekend aanmerkelijk frisser. Hopelijk zorgt het elftal van trainer Jacob Grooten voor een vermakelijk duel zodat de kou even vergeten wordt. Uiteraard kan ook gebruik gemaakt worden van de overdekte tribune wat zeker rond deze tijd van het jaar geen overbodige luxe is.

De ballensponsors van deze wedstrijd zijn Kapperij De Penninckhof en onze erevoorzitter Jos Ramaker. Wij danken beide sponsors voor hun trouwe bijdrage aan onze vereniging.

Het duel tussen SV Dalfsen en VV Zuidwolde op Sportpark Gerner start om 14.00 uur. U bent van harte welkom!