SV Dalfsen ondanks hattrick Klarenbeek met lege handen

Dalfsen speelde uit bij Roden haar derde wedstrijd van het seizoen. De aftrap was klokslag 14.00 uur waarna beide ploegen behoedzaam uit de startblokken kwamen.

Ondanks een doelpunt van Stefan Jansen of Lorkeers werd de rust met 0-0 bereikt omdat het doelpunt werd afgekeurd. Na rust een heel ander spelbeeld, Roden werd keer op keer gevaarlijk en scoorde binnen vijf minuten de 1-0. Iets later was het weer raak en lag de 2-0 er al in en toen in de 55e minuut de 3-0 viel dacht iedereen in Roden dat de wedstrijd gespeeld was.

Maar Dalfsen gaf de moed niet op en vocht zich terug in de wedstrijd in de persoon van Sjoerd Klarenbeek. In de 70e minuut viel de 3-1 door hem en met nog twintig minuten spelen zette Dalfsen alles op alles. Dit leverde in de 77e minuut een penalty op die onberispelijk werd binnen geschoten door dezelfde Klarenbeek.

Roden kwam vervolgens met tien man te staan en Dalfsen voerde de druk verder op, echter het was Roden dat in ondertal de 4-2 scoorde. Dalfsen zette nog een keer aan en toen Klarenbeek in de 90e minuut de 4-3 scoorde gloorde er weer hoop. Ondanks de extra blessuretijd lukte het Dalfsen niet meer om te scoren en bleven de drie punten in Roden. Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Hoogezand, aanvang 14.00 uur.