SV Dalfsen neemt ook horde SC Emmeloord

Onder stralende omstandigheden en een grote publieke belangstelling speelde SV Dalfsen maandagmiddag de wedstrijd tegen middenmoter SC Emmeloord. De wedstrijd begon met een minuut stilte voor het overlijden van oud-trainer Bert Spies.

De gasten uit de polder wilden nacompetitie voorkomen en gaven stevig weerstand. Zeker toen Dalfsen in het begin van de wedstrijd niet geheel scherp was, nam Emmeloord een paar keer brutaal het initiatief echter zonder dat doelman Mark Knol in actie hoefde te komen.

Na een afwachtende beginfase begon Dalfsen op het harde droge veld te combineren en maakt het Emmeloord een paar keer lastig. In de 20e minuut leidde dit tot een doelpunt na een mooie combinatie tussen Gijs Wiltvank en Erik Koedijk. Laatstgenoemde wist van dichtbij het doel te vinden. Na een half uur werd een drinkpauze ingelast en dit werd door beide teams gewaardeerd. Er werd gerust bij een stand van 1-0, waarbij inmiddels duidelijk was geworden dat concurrent Lemelerveld na een 0-1 achterstand tegen Valthermond op een 2-1 voorsprong was gekomen.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op en wist kans op kans te creëren, echter steeds stond de jonge doelman van Emmeloord in de weg. Halverwege de tweede helft wist Joren Rietman van afstand de doelman te passeren maar de bal spatte op de lat terug het veld in.

Even geloofde Emmeloord nog in een stunt toen een afstandsschot via de paal naast ging maar hierna was het Dalfsen wat de klok sloeg. Een mooi opgezette aanval werd door Jeroen Kamphuis in de touwen gewerkt en hiermee stelde de Dalfser topscorer de overwinning veilig.

Met nog drie wedstrijden te gaan staat Dalfsen met vier punten voorsprong op Lemelerveld strak bovenaan in de Tweede klasse L. Pas op 12 mei speelt Dalfsen uit tegen FC Assen, hierna volgen de thuiswedstrijd tegen SC Erica (19 mei) en Valthermond-uit (26 mei).