SV Dalfsen maakt kennis met effectiviteit eerste klasse

Dalfsen speelde zondagmiddag voor het eerst in haar bestaan een wedstrijd in de eerste klasse, VKW uit Westerbork was de tegenstander.

Brutaal nam het team van trainer Jacob Grooten het initiatief maar echte kansen wist het niet te creëren. VKW zag het aan en liet Dalfsen lekker haar gang gaan. De rust werd dan ook met een 0-0 stand bereikt. Na rust nam Westerbork het initiatief en liet zien hoe een eersteklasser met kansen om gaat. In de 52e minuut leverde dit een doelpunt op voor Westerbork dat zeer efficiënt met de mogelijkheden omging. Geen gedraai en getik bij Dalfsen in het strafschopgebied maar boem de trekker over halen en scoren.

Zeven minuten later was het weer raak en keek Dalfsen tegen een 2-0 achterstand aan. Dalfsen bracht wat frisse krachten in maar ook die konden het verschil niet maken. Toen in de 76e minuut de bal op de stip ging in verband met een handsbal was het gedaan met de spanning en liep VKW uit naar een 3-0 voorsprong. Dalfsen kon geen gevaar meer creëren voor het doel van Westerbork en VKW speelde de wedstrijd professioneel uit.

Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen VV Heerenveen, aanvang 14.00 uur op Sportpark Gerner.