SV Dalfsen JO17-2 wint met grote cijfers van DOS Kampen JO17-4

Vandaag mochten de mannen van Dalfsen JO17-2 naar Kampen toe. Naar de club waar Jaap Stam groot is geworden. Na 10 minuten vertraging om dat de scheids nog een andere pot voetbal aan het fluiten was. Ik heb voor de wedstrijd nog ff de mannen toegesproken. Ze hadden er zin in. Ze waren elkaar goed aan het coachen.

We kwamen toch behoorlijk snel op 0-1 gescoord door Paul die van zijn eigen helft een run maakte op het goal. Net voor het einde van de eerste helft scoorde Kariem de 0-2, wat een wereld goal van af de zijlijn over de keeper in het net. DOS Kampen mocht weer aftrappen en gingen direct op onze goal af maar door een klein foutje in de verdediging kregen we penalty tegen. Dus net voor de rust werd het 1-2. Hierna floot de scheids voor de rust.

Heb de mannen nog ff een hart onder riem gestoken. De tweede helft kon beginnen. Hier begonnen we heel goed aan, Kariem legde de 1-3 in het net. Daarna nog ff 2 wissels gedaan. Dit pakte goed uit want Bram legde de 1-4 erin. Ze waren door het dolle heen. Meteen na de aftrap werd de bal weer afgepakt van de tegenstander. Hieruit scoorde Kariem zijn derde dus een hattrick, 1-5. Wat gebeurde daar toch op het veld in Kampen. Een strijdend team met allemaal de koppen de zelfde kant uit en met goede wil. Want Sander scoorde in de rest van de wedstrijd de 1-6 en de 1-7 en de 1-8. Wederom een geweldige hattrick. De mee gereisde ouders konden genieten van veel doelpunten en het mooie weer. Na het eindsignaal kon ik alleen maar complimenten geven aan de mannen . Met elkaar gewerkt naar deze mooie score, GE-WEL-DIG.

Volgende week spelen we thuis tegen Owios om 12.30 dus komt allen kijken.

Fred Anton

Foto’s zijn te bekijken in het fotoalbum.