SV Dalfsen heer en meester op Sportpark Gerner

Dalfsen had zondag geen kind aan de nummer 3 van de eerste klasse E, GRC Groningen werd maar liefst met 3-0 naar het hoge noorden gestuurd.

Vanaf het begin zat het team van Marcel Smid lekker in de wedstrijd, duels werden gewonnen, de tweede bal was voor de rood-gelen en de kansen volgden vanzelf. En dit terwijl het team allesbehalve compleet aan de wedstrijd begon, Stefan Jansen of Lorkeers geschorst en Niek van Ringen, Daan van der Vegt en Erik Koedijk geblesseerd, kortom een puike prestatie.

Dalfsen begon scherp aan het duel en om elke meter werd gestreden. De eerste helft was nog redelijk in evenwicht maar de tweede helft was overduidelijk voor Dalfsen. Het was uiteindelijk Kariem Own die de score voor Dalfsen opende in de 57e minuut. Dalfsen bleef gretig en het was wachten op de volgende kans en die kwam toen Vince van den Anker 1 op 1 met de Groninger doelman kwam te staan. Vince kwam als winnaar uit de bus en de 2-0 was een feit. Hierna volgde de mooiste goal van de wedstrijd toen na een geweldige combinatie de uitstekend spelende Luc van der Vegt beheerst afrondde. Dalfsen gaf de overwinning niet meer uit handen en hield knap de 0 achterin. Door deze overwinning staat Dalfsen inmiddels strak in de middenmoot en reist met goed gevoel af naar koploper TVC’28 uit Tubbergen. De wedstrijd in Tubbergen op sportpark De Grote Moat wordt volgende week zondag gespeeld en start om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen