SV Dalfsen – GVAV Rapiditas; een wedstrijd met twee gezichten

Onder prima omstandigheden werd zondagmiddag de wedstrijd tussen SV Dalfsen en GVAV Rapiditas gespeeld. Het mooie weer had een behoorlijk aantal toeschouwers naar Gerner gelokt en die werden getrakteerd op een uiterst boeiende wedstrijd.

GVAV Rapiditas nam vanaf het begin het initiatief en Dalfsen had grote moeite met het verzorgde spel van de Groningers. Al binnen een kwartier scoorden de Noordelingen de 0-1 via een doelpunt van Leon Knol. Dalfsen kreeg geen grip op het spel en na geklungel in de Dalfser defensie scoorde Ingmar Liezenga de 0-2, dit was tevens de ruststand.

Na rust stroopte Dalfsen de mouwen op en gooide een gezond portie strijd op het veld. Duels werden gewonnen, de tweede bal was voor de rood-gelen en weldra dienden de eerste kansen zich aan. GVAV Rapiditas was geen schim van zichzelf en werd in het defensief gedrongen. De eerste kans van Vince van den Anker werd nog door doelman Casten Meijwaard onschadelijk gemaakt, maar even later lag de bal al in het net met Daan van der Vegt als doelpuntenmaker.

Hierna gaf het team van trainer Marcel Smid vol gas op jacht naar de gelijkmaker. De gelijkmaker in de 78e minuut was een geweldige één-twee tussen de gebroeders van den Anker waarbij Vince na een loopactie onberispelijk binnenschoot. Dalfsen zette aan voor een slotoffensief maar een goede inzet van dezelfde Vince van den Anker werd door de defensie van GVAV Rapiditas van de lijn gehaald. Hierna volgde nog een goede mogelijkheid voor de Groningers waardoor Stefan Jansen of Lorkeers aan de noodrem moest trekken en met rood het veld moest verlaten. Dalfsen kwam echter niet echt meer in de problemen en het gelijkspel werd dan ook gevierd als een overwinning.

Foto’s: Kristian Giesen